CÍLOVÁ ROVINKA

Bezpečná transakce

Převádět peníze na účet prodávajícího se nevyplácí, podpis kupní smlouvy z vás totiž majitele nemovitosti nedělá.

Ilustrační obrázek


Momentálně jste u nejdůležitějšího bodu celého procesu – platba nemovitosti prodávajícímu. Stávajícímu majiteli musíte zaslat své finanční prostředky či zajistit zaslání vypůjčených peněz z banky. V této záležitosti se obvykle využívá možnosti depozitního účtu, neboli složení kupní ceny pro prodávajícího do úschovy. Jakmile dojde ke splnění všech smluvních podmínek a naplnění předmětu obchodu, jsou tyto peníze prodávajícímu uvolněny. Záleží pouze na Vašem rozhodnutí, zda svěříte své peníze do úschovy notářské, advokátní nebo bankovní.

Chcete mít jistotu bezpečného převodu financí? Pak rozhodně neposílejte ihned peníze na účet prodávajícího. Podpisem kupní smlouvy se totiž nestáváte automaticky majitelem, rozhodující je až převod vlastnických práv. Jak tedy takový bezpečný převod financí zajistit? 

V posledních letech je oblíbená služba úschovy kupní ceny. Funguje tak, že kupující složí kupní cenu do úschovy ještě před podpisem kupní smlouvy, kde je bezpečně uložená až do doby, kdy dojde k převodu vlastnických práv. Obě strany získávají záruku, že o své peníze nepřijdou. Službu poskytují realitní kanceláře, notáři, advokáti i banky. Jak si správně vybrat, komu svěřit své miliony?

Nahlédněte do naší tabulky. Najdete v ní přehledné srovnání jednotlivých možností.

Díky službě úschovy kupní ceny získávají obě strany záruku, že o své peníze nepřijdou.


SEZNAM DOKUMENTŮ POTŘEBNÝCH K PROVEDENÍ PROVEDENÍ BEZPEČNÉ TRANSAKCE:

  • Originální výpis z katastru - ke dni podpisu notářského zápisu.
  • Potvrzení z městského úřadu, že nejsou žádné přihlášené osoby s trvalým pobytem v dané nemovitosti.
  • Potvrzení o bezdlužnosti vůči dodávkám médiím.
  • Potvrzení o zaplacení daně z nemovitosti.
  • Doložení uhrazených poplatků za dodávky energií, tepla…
  • Písemné potvrzení o výši poplatků do společného fondu - v případě bytu.
  • Notářsky ověřené prohlášení, že není prodaná nemovitost majetkem firmy - v případě fyzické osoby / OSVČ.
  • Nabývací titul potvrzující vlastnictví prodávajícího.
  • PENB - Průkaz energetické náročnosti budov.
  • Souhlas s výmazem zástavního práva v KN související s hypotékou předchozího vlastníka nemovitosti.
  • Ověření z obchodního rejstříku, že není na této adrese evidována žádná podnikatelská činnost.


NÁVRH NA VKLAD

Ilustrační obrázek


Současně s kupní smlouvou na vás čeká také podpis návrhu na vklad vlastnického práva. Návrh spolu s kupní smlouvou podáte na katastru nemovitostí a uhradíte poplatek za podání návrhu ve výši 1 000,- Kč. 

Katastr na základě návrhu vyznačí na listu vlastnictví „plombu”, která je signálem pro banku, aby vyplatila peníze v dohodnuté výši. Katastr vyčkává minimálně 20 dní, aby mohl vlastnické právo k nemovitosti zapsat.

Po podání návrhu na vklad banka vyplatí dohodnutou sumu.

Další informace a pokyny k podání návrhu najdete přímo na internetových stránkách Katastru nemovitostí.



PŘEVZETÍ NEMOVITOSTI


Ještě než nemovitost převezmete, zkontrolujte, že je předávána v takovém stavu, jak bylo ujednáno v kupní smlouvě.

Ilustrační obrázek


Splnili jste všechny podmínky, čerpáte hypotéku a prodávající už má kupní cenu na svém účtu? Gratulujeme, cílová rovinka je na dosah! Ještě než podepíšete předávací protokol a začnete vybalovat, prověřte si, že je nemovitost předávána tak, jak bylo dohodnuto v kupní smlouvě. 

Odpovídá stav nemovitosti předchozímu ujednání? Zůstalo v domě či bytě vybavení, které mělo být součástí nákupu? Dostali jste všechny dokumenty? Předal vám majitel klíče k nemovitosti a jejím součástem? Zkontrolovat byste měli také stav měřidel a aktuální stav zapsat do předávacích protokolů. Na škodu není také pořízení fotodokumentace, která zamezí případným sporům.


PŘEVEDENÍ SMLOUVY NA DODÁVKY MÉDIÍ
​​​​​​​

Váš maratón spojený s nákupem, převodem a předáním nemovitosti je téměř u konce! Jedním z posledních kroků, který na vás čeká, je převod smluv u dodavatelů energií. K převodu budete potřebovat předávací protokol se zapsaným stavem měřidel a kupní smlouvu. 

Dodavatele elektřiny a plynu si můžete libovolně vybrat podle nejvýhodnějších sazeb nebo svého uvážení. To však neplatí u dodávek vody, tepla a svozu odpadu.

Pokud chcete na energiích co nejvíce ušetřit a nevíte, kterého dodavatele zvolit, poraďte se s našimi specialisty. 

Ještě než podepíšete
předávací protokol a začnete vybalovat, prověřte si, že je nemovitost předávána tak, jak bylo dohodnuto v kupní smlouvě.

Chcete se dozvědět o nákupu nemovitosti více?
Další kapitola e-booku Nákup nemovitosti aneb... Jak při nákupu nešlápnout vedle je tu pro Vás!
​​​​​​​





​​​​​​​

1700návštěv za poslední měsíc